OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Przejdź do głównej treści
Languages

//Wchodzę w każdą rzeczywistość//. Po wystawie oprowadza artysta Shinji Ogawa

Przejdź do wystawy

Wchodzę w każdą rzeczywistość. Po wystawie oprowadza artysta Shinji Ogawa

27.10.2019 godz. 12

Opublikowano: 15.10.2019

W niedzielę 27 października o godzinie 12 Shinji Ogawa oprowadzi publiczność po swojej wystawie Wchodzę w każdą rzeczywistość. Po oprowadzaniu odbędzie się performans rysunkowy. Najpierw Shinji Ogawa wykona na żywo malunek na etykiecie wina. Następnie uczestnicy będą mogli podawać imiona, które artysta przekształci w krajobrazy za pomocą rysunku.

Oprowadzanie w języku japońskim, tłumaczone na język polski. Nie obowiązują zapisy. Uczestnicy proszeni są o pojawienie się przy recepcji MOCAK-u na pięć minut przed spotkaniem. Wstęp w cenie biletu.

Shinji Ogawa urodził się w 1959 roku w japońskim Yamaguchi. W 1983 roku obronił dyplom na Wydziale Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie w Mie. Mieszka i pracuje w Nagoi.

 

Na wystawie prezentujemy kilkadziesiąt prac z lat 2005–2019 – rysunki, obrazy oraz interwencje malarskie na drukach. Ekspozycja została podzielona na następujące tematy: urbanistyka utopijna, inspiracje polskie oraz przetworzenie tradycyjnego malarstwa i drzeworytu.

Artysta gra z widzem i postulatem wiernej reprezentacji świata – usuwa, dodaje, rozdziela, uzupełnia, tworzy na nowo. Poprzez swoje prace zdaje się mówić: Przestań wierzyć w obraz. Pobudza w odbiorcy czujność percepcyjną w stosunku do przedstawień, które wydają się znane i pewne. Istnieje kilka poziomów manipulacji. Najtrudniej dostrzec je w przypadku tradycyjnych widokówek z fotografiami miejsc. Shinji Ogawa wprowadza na nich niezwykle delikatne, wtapiające się w obraz zmiany, które sprawiają, że całość przedstawienia staje się podejrzana. Artysta sięga po różne źródła i konwencje przedstawień, miesza je ze sobą, dekonstruuje, doprowadza do absurdu. W jego pracach kultura europejska zostaje przefiltrowana przez mentalność japońską.