Mocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Languages

Wydawnictwo

Wybierz rok:
2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011

Zofia Posmysz. Szrajberka. 7566. Auschwitz 1942–1945

Publikacja stanowi zbiór wspomnień i opowieści Zofii Posmysz, więźniarki obozów koncentracyjnych, a następnie dziennikarki i pisarki przywracającej pamięć o Holokauście, zarejestrowanych przez Marię Annę Potocką. Książce towarzyszy film DVD zawierający świadectwo Zofii Posmysz nagrane w 2012 roku.

Henri Kichka Byłem więźniem dziesięciu obozów. 1940–1945

Książka dokumentuje aktywność Henriego Kichki jako pisarza i świadka. Składają się na nią polskie tłumaczenie wspomnień wydanych w Belgii w 2004 roku oraz ich rozszerzenie w postaci filmowego zapisu świadectwa, zarejestrowanego w Brukseli na początku grudnia 2016 roku.

MOCAK 2015–2016. Raport z działalności Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie

Publikacja opisuje najważniejsze wydarzenia, wystawy i projekty zrealizowane przez instytucję, a także przedstawia główne kierunki działania Muzeum.

Michel Kichka Drugie pokolenie. Czego nie powiedziałem mojemu ojcu

Komiks Michela Kichki to autobiograficzna opowieść, w której przywołuje on – czasem w zabawny bądź ironiczny sposób – decydujące momenty ze swojego dzieciństwa, młodości i dorosłego życia w cieniu Shoah.

MOCAK 2013–2014. Raport z działalności Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie

Publikacja opisuje najważniejsze wydarzenia, wystawy i projekty zrealizowane przez instytucję oraz przedstawia główne kierunki działania Muzeum.

Leon Chwistek. Nowe kierunki w sztuce

Publikacja powstała w związku z prezentowaną w MOCAK-u wystawą Leona Chwistka Nowe kierunki w sztuce.

Przemysław Jasielski, Rainer Prohaska. Nonsensowne technologie

Publikacja towarzyszy wystawie Nonsensowne technologie Przemysława Jasielskiego i Rainera Prohaski ukazującej rozmaite możliwości twórczego wykorzystania osiągnięć nauki i techniki.

Artyści z Krakowa. Generacja 1970–1979

Katalog drugiej wystawy z serii prezentacji dorobku twórców mieszkających i pracujących w Krakowie. Publikacja zawiera teksty kuratorów Delfiny Jałowik i Moniki Kozioł, wywiad z prof. Leszkiem Misiakiem oraz eseje Magdaleny Drągowskiej o historii Grupy Ładnie i Agaty Pyzik na temat wątków feministycznych w twórczości krakowskich artystek urodzonych w latach 70. Obok reprodukcji obrazów, rzeźb i instalacji w publikacji znalazły się również wypowiedzi artystów, a także zdjęcia ich pracowni. Do katalogu dołączono również film z wywiadami z artystami uczestniczącymi w wystawie.

Gry znaczeń

Publikacja jest katalogiem wystawy byłych studentów Jarosława Kozłowskiego, który do 2016 roku kierował V Pracownią Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Rysunku Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Lagertheater

Publikacja towarzysząca wystawie Lagertheater dotyczącej działalności teatralnej w obozach jenieckich i koncentracyjnych.

Joachim Ringelnatz. Poezja i sztuka na progu nazizmu

Publikacja towarzysząca pierwszej w Polsce wystawie wybitnego niemieckiego poety i malarza Joachima Ringelnatza.

Sztuka w sztuce

Katalog wystawy Sztuka w sztuce prezentującej prace sześćdziesięciu twórców z różnych krajów. Stanowi ona kolejny projekt MOCAK-u z serii konfrontującej istotne terminy cywilizacyjne z interpretacją artysty.

Polska ↔ Izrael

Katalog wystawy studentów Wydziału Sztuki w Szkole Artystycznej Hamidrasha w Izraelu. Zawiera teksty kuratorek Agnieszki Sachar i Maayan Sheleff oraz dyrektorki studiów magisterskich, artystki – Miri Segal.

Live Factory 2: Warhol by Lupa

Publikacja powstała w związku z projektem Live Factory 2: Warhol by Lupa, interaktywną instalacją Krystiana Lupy stworzoną na podstawie scenografii do spektaklu Factory 2, którego premiera odbyła się w Starym Teatrze w 2008 roku.

L’arte differente: MOCAK al MAXXI

Wystawa w MAXXI – Narodowym Muzeum Sztuki XXI Wieku w Rzymie to pierwsza tak duża i tak wszechstronna prezentacja dzieł z Kolekcji MOCAK-u poza Polską. Katalog wystawy, wydany w języku włoskim i angielskim, zawiera między innymi tekst znanego włoskiego krytyka sztuki Achille Bonita Olivy.