OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Przejdź do głównej treści
Languages

Zadania dla młodzieży w wieku licealnym

Zadania dla młodzieży w wieku licealnym

Czy sztuka zawsze musi być zaangażowana? – dyskusja

Maya Gold unika komentowania spraw społeczno-politycznych w swoich dziełach. Na przykładzie jej twórczości uczniowie zastanowią się nad słusznością takiej postawy. Następnie postarają się odnaleźć przykłady współczesnych artystów, którzy nie unikają zaangażowania i których prace są odzwierciedleniem wyznawanych poglądów.

Pejzaże – co nam mówią? – lekcja teoretyczna

Na podstawie analizy pejzaży artystki uczniowie zastanowią się, czy można dostrzec w nich treści inne niż estetyczne odtworzenie przestrzeni. Następnie postarają się odpowiedzieć na pytanie, jakie są relacje między dziełem a jego tytułem oraz czy można odczytywać dzieła sztuki bez znajomości życiorysu artysty, z pominięciem kontekstu i czasu powstania.

Malarstwo a nowe media

Twórczość Mai Gold sytuuje się w nurcie szeroko pojętego realizmu, nawiązując przy tym do obróbki komputerowej. Tematem dyskusji będzie relacja między tradycyjnymi a nowymi technikami artystycznymi. Uczniowie starają się odpowiedzieć na pytanie, gdzie są granice sztuki, czy w ogóle istnieją i co w XXI wieku możemy nazwać dziełem sztuki.

Widoki literatury

Potrzebne materiały: wybrane fragmenty mitów greckich, Chmur Arystofanesa, Kordiana Juliusza Słowackiego, poezji romantycznej i młodopolskiej, wydrukowane lub wyświetlane reprodukcje prac Mai Gold, dowolne materiały plastyczne

Uczniowie interpretują prace Mai Gold, do których dobierają teksty literackie. Następnie tworzą instalacje zawierające elementy inspirowane pracami artystki oraz dowolnie ułożone i zestawione fragmenty tekstów. Lekcja pozwala rozwijać umiejętność wyrażania myśli, tworzenia odniesień pomiędzy różnymi dziedzinami, a także uczy myślenia przestrzennego.