Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat
Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat
Obrazowe komunikaty
Potrzebne materiały: puste kwadraty wycięte z papieru
Uczniowie tworzą proste wiadomości obrazkowe, które następnie są rozdawane w klasie i odczytywane przez koleżanki i kolegów. Interpretacja pracy stworzonej przez kogoś innego kształtuje umiejętność rozumienia i nazywania własnych emocji i uczuć oraz wzmacnia potrzebę tworzenia relacji z innymi ludźmi.
Komunikaty wyobrażone
Potrzebne materiały: kartki, kolorowe pisaki, długopisy
Uczniowie tworzą prace imitujące komunikaty komputerowe, które przedstawiają w formie graficznej. Działanie to kształtuje wyobraźnię, umiejętność samodzielnego myślenia, a także wspiera naukę poprawnego posługiwania się językiem polskim w piśmie.
Ikoniczne zasady
Potrzebne materiały: kartki, kredki, pisaki
Zadaniem uczniów jest przedstawienie zasad panujących w klasie za pomocą prostych komunikatów i ikon, inspirowanych technologią komputerową. Działanie wspiera pracę w grupie, wzmacnia poczucie obowiązku i odpowiedzialności oraz rozwija umiejętność samodzielnego myślenia.
Podstawy grafiki
Potrzebny jest dostęp do komputera
Podczas lekcji twórczość Laury Paweli jest wykorzystywana jako wprowadzenie do tworzenia własnych prac w prostych programach graficznych. Część teoretyczna może zostać połączona z praktyczną, podczas której uczestnicy będą mogli wykonać własne prace inspirowane twórczością artystki.